Friday 6 September 2013

Hari MC

Assalamualaikum..
Dah lama rasanya aku tak melawat blog aku nie..semenjak habis jer bulan puasa tamat ler resepi-resepi aku..aku pun malas nak update..sekarang rasa nak start balik..so mula dengan entry nie..Actually ini cite semalam...
Nak di jadikan cerita hari isnin kami unit pentadbiran dan kewangan buat jamuan raya..so menu kita org memang ler sedapppppp..nak tau ape??..

1. Labu masak lemak (sememangnye angin)
2. Roti jala kuah kari ayam
3. Spegetti (aku yg buat)
4. Pulut dengan rendang
5. Daging masak kicap
6. Puding buah-buahan
7. Udang masak lemak cili padi
8. Sambal sotong
9. Nasi Putih
10. Nasi impit
11. Kuih muih


Korang dapat bayangkan tak..betapa banyaknye makanan yang aku makan..so apa lagi malam tue perut aku meragam ler..dah ler en hubby outstation..so sapu jelah minyak panas yang budak-budak punyer.Malam tak boleh tidur dengan nyenyaknya..SEBAB? tentunya sakit perut..yang paling menjadi penyebabnya PENAKUT..so jadi burung hantu tak sabar nak tunggu pagi..al maklum lah tidur dengan anak-anak jer plus lagi sakit perut(gastrik)..KESANNYA!!!!! esok pagi tak boleh bangun nak pergi  keje. Siapkan anak-anak pergi sekolah..and then  apa lagi pergi klinik ambik mc..dapat 1 hari puan doktor bagi..thank puan doktor bagi saya rehat 1 hari..duduk ler umah berehat..

Muka orang tak sihat baru balik klinik
Balik rumah bukannya boleh tidur..Kesimpulannya walaupun aku nie MC aku tetap tak boleh nak tidur sebab dah biasa kat pejabat..hmmm.. Selain tue Rutin harian terpaksa jugak diteruskan walaupun MC.. YANG PERTAMA , hantar najmi ke taska , YANG KEDUA tengahari ambik najmi dari taska hantar ke sekolah Genius Aulad..YANG KETIGA,  4.30 petang ambil Najmi dari Genius Aulad.. YANG KEEMPAT , ambil Nina dari Little Caliph..Inilah pengorbanan seorang ibu..sila lah bangga en husband dengan isteri anda..hehehee..

Bila dah petang, badan rasa macam dah ok sikit..kesian kat anak-anak dan diri sendiri yang telah diabaikan oleh ayah sebab sangat sibukkkkkkk minggu ini..(sedih) so aku decide untuk membawa anak-anak jalan..so destinasi kami adalah MAC DONALD..itupun budak berdua nie yang pilih tempat..sebabnya ada tempat main..ikut jelah..

Muka dah ceRia

Balik rumah mood happy

oklah sampai sini jelah aku nak kongsi cerita hari MC aku..Kesimpulannya walaupun MC tetap kena jalan kan rutin harian..Bukannya MC boleh berehat serehatnya..tak pelah..anak-anak lagi penting dari segala-galanya..Walaupun ibu tak sihat tetap ibu gagahkan.itulah pengorbanan seorang ibu....fuyooo ayat macam boleh dapat ibu mithali..hehehhee..

layan jap lagu nie...

Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

( 1 )
Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

( 2 )
Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

( 3 )
Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu



p/s: lagu yang buat aku menangis masa zaman belajar duk teringat ibu..

No comments:

Post a Comment