Wednesday 17 July 2013

Ragam Bulan Puasa

Assslamualaikum..hari nie pagi-pagi mood datang nak menaip kat blog..sebab ape hari nie semangat sikit.???.sebab esok dah jumaat..rasa sekejap jer masa berlalu..rasanya masih fresh lagi mood monday aku..dh sampai khamis..cepat betul masa sekarang.
Hari ni hari ke sembilan umat islam berpuasa dari hari nie aku bangun untuk masak sahur setelah ayahnda tercinta telefon utk kejut anak-anaknya bersahur..thank abah..alhamdullilah kami bersahur nasi goreng jer..plus kurma yang comerce dot.com bagi..alhamdullilah cukup ler utk kami sekeluarga..dan hari nie juga anak aku najmi my little boy bangun utk bersahur..actually dh 5 hari dia puasa..dan 4 hari dia berpuasa separuh hari..good job my son..ok ler tue..utk anak kecil yang berumur 6 tahun..ibu bangga..walaupun banyak karenah dari najmi yang aku kena hadap..terpaksa ler aku pujuk utk pergi shop dengan pergi bazar..tapi kopak eiii ibu..sekali pergi shop jer dia akan ambik roti waffle gardenia tue 5 pack..lps tue plus lagi air dutch lady..air oren..teh ice lemon..OMG..terperanjat ibu..tapi sebab nak dia puasa aku layan jelah..cuba bayangkan kalu sebulan dia puasa..huhhhh...belum cite g bazar lagi..dia pergi dengan ayah dia..habis dia nak borong..najmi oh najmi..tak pe lah janji najmi puasa..tapi bile berbuka kekenyangan dia..tak habis pun dia makan makanan yang dia beli..so ayah dia akan main peranan utk memberi nasihat ..bagi dia faham maksud pembaziran..disamping belajar berpuasa boleh juga belajar tentang pembaziran..hehhehehe..selamat..

So renung-renungkan ler bulan puasa nie jangan ler membazir.rancang ler pembelian tue dengan sewajarnya..jangan berlebihan..

No comments:

Post a Comment